طباطبایی: برای برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی عجله‌ای نداریم/ استقلال و پرسپولیس برای فعالیت در کاراته ابراز تمایل کرده اند

رئیس فدراسیون کاراته گفت: تا زمانی که به صورت قطعی نتوانیم سلامت افراد حاضر در اردو را تضمین کنیم، عجله‌ای برای برگزاری اردو‌های تیم ملی نداریم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون اظهار داشت: مجمع سال جدید در شرایطی برگزار شد که ویروس کرونا شیوع یافته و بسیاری از اعضا به صورت آنلاین در مجمع حضور داشتند و در خصوص مسائل مختلف  نظرات خود را اعلام کردند. بازرس و خزانه دار فدراسیون هم گزارش‌های سالیانه را ارائه کردند. شرایط خوبی بود و درباره سهمیه‌های کاراته ایران در المپیک و مسائل مالی گزارش‌هایی ارائه شد.

با شروع به کار سامانه ملی کاراته، شاهد شفافیت بیشتری در این رشته خواهیم بود

طباطبایی درباره راه اندازی سامانه ملی کاراته عنوان کرد: درباره سامانه ملی کاراته نظرات و پیشنهاد‌های خوبی مطرح شد. راه اندازی این سامانه به مشارکت تمام اعضای مجمع نیاز دارد. مجمع فدراسیون کاراته در قبال راه اندازی این سامانه رویکرد مثبتی داشت  و با شروع به کار سامانه ملی کاراته، شاهد شفافیت بیشتری خواهیم بود. مجمع فدراسیون برای راه اندازی این سامانه قدم‌های بزرگی برداشت که جای تقدیر و تشکر دارد.  

 برای برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی عجله‌ای نداریم

او در خصوص صدور مجوز‌های لازم برای آغاز اردو‌های تیم ملی کاراته گفت:  شرایط خیلی پیچیده‌ای ایجاد شده و تا زمانی که به صورت قطعی نتوانیم سلامت افراد حاضر در اردو را تضمین کنیم، برگزاری اردو‌ها می‌تواند ضرر‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد. اگر یک نفر از اعضای حاضر در اردو ناقل ویروس باشد، تمام اعضای تیم مبتلا می‌شوند. باید فعالیت هایمان را با شرایط خاص کنونی وفق دهیم. ستاد مقابله با کرونا در ورزش، برای برگزاری اردو‌ها به ما مجوز قانونی داده، اما ما برای برگزاری اردو‌ها عجله‌ای نداریم. ابتدا باید موانع موجود را کنار بزنیم و در وهله بعدی، به دنبال از سر گیری اردو‌ها باشیم.  

اواسط اسفندماه نخستین مسابقات بین المللی کاراته برگزار خواهد شد

رئیس فدراسیون کاراته درباره زمان برگزاری نخستین مسابقات پیش روی تیم‌های ملی کاراته گفت: دلیل عجله نداشتن ما این است که سلامت ورزشکاران بیشترین اهمیت را دارد. نخستین مسابقاتی که ورزشکاران ما در سال جاری در  آن شرکت می‌کنند، اواسط اسفندماه برگزار خواهد شد. حدود ۶، ۷ ماه برای حضور در مسابقات پیش رو زمان داریم. در حال حاضر بازیکنان تیم‌های ملی به صورت اختصاصی و زیر نظر کادرفنی تمرینات خود را دنبال می‌کنند. قصد داریم یک اردو برگزار کنیم، اما زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که شرایط مدنظر کمیته پزشکی فدراسیون فراهم شود.

هیچ مشکلی با هروی ندارم و از او حمایت می‌کنم

طباطبایی در واکنش به این که گفته می‌شود او و هروی با یکدیگر اختلاف دارند گفت: هروی مدت زیادی است که سکوت کرده و من پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها از طریق منابع رسمی به دنبال اخبار باشند. باید بگویم که من و هروی با یکدیگر هیچ اختلاف نظری نداریم و هروی تا المپیک توکیو با قدرت به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد. ما هفته‌ای ۲ بار هم دیگر را می‌بینیم. هیچ مشکلی وجود ندارد و هروی کارش را انجام می‌دهد و ما هم از او حمایت می‌کنیم. پیگیر اوضاع اعضای تیم هستم و امیدوارم همه چیز منطقی و درست پیش برود.  

رئیس فدراسیون جهانی از اقدامات فدراسیون کاراته ایران تمجید کرد

او درباره جلسه وبینار فدراسیون جهانی که روز گذشته برگزار شد اظهار داشت: این جلسه با حضور چندین کشور و با ریاست اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی برگزار شد. ما هم گزارشی از فرآیند مجوز گرفتن مسابقات کاتا ارائه کردیم. ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز آغاز فعالیت رشته کاتا را صادر کرده است. درباره برگزاری لیگ مجازی کاراته در کشورمان گزارشی ارائه کردیم که رئیس فدراسیون جهانی از آن استقبال کرد. از فدراسیون کاراته ایران به عنوان یکی از فدراسیون‌هایی که در دوران شیوع کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد و پیشتازی‌ها و نوآوری‌هایی داشت، تقدیر شد.  

اسپینوز نسبت به برگزاری المپیک و حضور رشته کاراته در این مسابقات ابراز امیدواری کرد

طباطبایی در ادامه گفت: در این جلسه بحث برگزاری المپیک هم مطرح شد. اعضای مجمع امید زیادی به برگزاری المپیک داشتند و رئیس فدراسیون جهانی که تا چند ماه پیش امید چندانی به برگزاری این مسابقات نداشت، اعلام کرد که با سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی المپیک در ارتباط است. اسپینوز در صحبت‌های خودش نسبت به برگزاری المپیک و حضور رشته کاراته در این مسابقات ابراز امیدواری کرد.


بیشتر بخوانید


باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ کاراته تمایل خودشان  را نشان داده اند

طباطبایی درباره علاقه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به تیم داری در لیگ کاراته گفت: از حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ کاراته استقبال می‌کنیم. هر ۲ باشگاه تمایل خودشان برای حضور در لیگ کاراته را نشان دادند. رویکرد باشگاه استقلال این است که علاوه بر فوتبال در رشته‌های دیگر هم فعالیت کند و یکی از رشته‌های مدنظر این باشگاه، کاراته است.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار